اخبار و اطلاعات بروز

ساخت وبلاگ
it
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: برخی تصور می‌کردند با لغو تحریم‌ها ارز از ۳ هزار به ۱۰۰۰ تومان بازخواهد گشت و کالای ۳ میلیون تومانی نیز یک میلیون تومان خواهد شد اما کاهش قیمت حداکثر تا ۵ درصد خواهد بود.به گزارش فاوانیوز و به نقل از فارس، سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به تأثیر لغو تحریم‌ها و اجرای برجام بر بازار IT اظهار داشت: کالای IT از جمله کالاهایی بود که بیش‌ترین تأثیر را از تحریم پذیرفته بود و در شرایط تحریم هزینه‌های اضافی دور زدن تحریم‌ها و خرید از واسطه‌ و هزینه تبدیل ارز در نتیجه قطع سوئیفت بر این بازار تأثیرگذار بود.
میرمهدی گفت: در شرایط تحریم برخی از کالاهای پیشرفته‌تر که برای مثال کاربرد نظامی دارند، سخت‌تر تهیه می‌شد و هزینه اضافی دور زدن تحریم‌ها برای خرید این کالاها گاهی تا ۱۰ درصد نیز افزایش می‌یافت که با هزینه‌های گمرکی به ۲۰ درصد می‌رسید.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: پس از اجرای برجام دو موضوع خرید مستقیم و پرداخت پول از طریق شبکه بانکی روی قیمت‌ها اعمال می‌شود، اما تأثیر بزرگ را نرخ دلار خواهد داشت.
وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کردند که با لغو تحریم‌ها، ارز از ۳ هزار تومان به هزار تومان بازخواهد گشت و کالا یا لپ‌تاپ ۳ میلیون تومانی به یک میلیون تومان تنزل قیمت خواهد داشت که این‌چنین نخواهد بود.
وی پیش‌بینی کرد: برای کالاهای پراستفاده کاربران، احتمالاً قیمت‌ها در بازار حداکثر تا ۵ درصد کاهش یابد.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:35

copyright
به گزارش فاوانیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابزار تاسف از ضعف در نظام مالکیت فکری ایران اعلام کرد که با وجود گذشت بیش از ۸۰ سال از تصویب قانون اولیه این نظام، همچنان ناکارآمد و ضعیف باقی مانده است. سورنا ستاری درخصوص مالکیت فکری گفت: امروزه بیش از ۹۰ درصد از ارزش شرکت‌های پیشتاز جهانی در گرو انواع دارایی‌های غیرمشهود و فکری آنها است (علائم تجاری، اختراعات ثبت شده، طرح‌های صنعتی، دانش‌فنی محرمانه و… همگی مصادیقی از دارایی‌های فکری هستند). این نسبت در دهه ۷۰ میلادی، تنها حدود ۲۵ درصد بوده است.
 
 
وی با بیان اینکه دو پایه اساسی شرکت‌های دانش بنیان، مالکیت فکری و استانداردسازی است که با استفاده از این ۲عامل مهم می‌توان برای اقتصاد تصمیم‌گیری کرد، تاکید کرد: بنابراین سهم دارایی‌های فکری در ارزش‌آفرینی اقتصادی برای شرکت‌ها و کشورها به شدت افزایش یافته است. وی ادامه داد: این شرکت‌ها با استفاده از مکانیزم‌های محافظت از حقوق مالکیت فکری خود می‌توانند علاوه بر داشتن حق بهره‌برداری انحصاری از مزایای دارایی ثبت شده، به حفظ و ارتقای جایگاه خود در بازارهای فعلی و حتی حضور در بازارهای جدید به طرق مختلفی برای خود کسب درآمد کنند و دوره‌های ابتدایی حضور خود در فعالیت‌های مختلف را با موفقیت به پایان برده و سریع‌تر به دوران رشد و بلوغ برسند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه در مالکیت فکری کاستی‌های بسیاری در کشور وجود دارد، گفت: قوانین روزآمد و مبتنی بر منافع تولیدکنندگان داخلی، ‌فعالیت‌های ترویجی در سطوح مختلف و برای ذی‌نفعان متفاوت، زیرساخت‌های اطلاعاتی مناسب و زیرساخت‌های قانونی برای مقابله با رقابت غیرمنصفانه از جمله موضوعاتی ‌هستند که به مالکیت فکری مربوط می‌شوند و در معاونت علمی و فناوری نیز تاملات و پیش‌بینی‌هایی در این خصوص در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: در یکی از آخرین گزارش‌های رقابت‌پذیری مجمع جهانی اقتصاد، جایگاه ایران از نظر حفاظت از حقوق مالکیت فکری ۱۲۲ در میان ۱۴۸ کشور بوده است.براساس اظهارات وی در دولت دو لایحه حقوق مالکیت فکری، ادبی، هنری و علمی و حقوق مالکیت اقتصادی مورد توجه قرار گرفت که تصویب آنها می‌تواند گام موثری در ارتقای نظام حقوق مالکیت فکری ایران ایجاد کند.
 

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:42

vazir ertebatat- 01
وزرای ارتباطات ایران و ارمنستان با امضای دو سند همکاری، برای برطرف کردن تداخل فرکانسی در مرز دو کشور و کاهش نرخ مکالمات تلفنی، توافق کردند.
 
 
به گزارش فاوانیور و به نقل از مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان روز سه شنبه با گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.
 
واعظی در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ۴ سند به امضا رسیده از سوی کمیسیون مشترک اقتصادی تهران و ایروان، اظهار داشت: حضور وزیر ارتباطات کشور ارمنستان در ایران، با هدف انجام توافقات مورد نظر در سند همکاری کمیسیون مشترک اقتصادی است.
 
در همین زمینه حدود ۲ هفته گذشته نیز هیاتی از سمت وزارت ارتباطات ایران به ارمنستان سفر داشت تا زیرساخت‌ها برای افزایش انتقال ترافیک دیتا مهیا شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۴ برابری حجم تبادل ترافیک دیتای میان دو کشور خبر داد و گفت: قرار است کمیسیون مشترک همکاری‌های ارتباطی در زمینه مخابرات، اینترنت، تجارت الکترونیکی و پست میان دو کشور، تشکیل شود و سالی یک‌بار وزرای دو کشور برای بررسی روند همکاری‌ها، در ایروان با یکدیگر ملاقات داشته باشند.
 
وی در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه پست گفت: طبق سند همکاری به امضا رسیده، روابط پست بین‌الملل دو کشور افزایش می‌یابد و چاپ تمبر و برگزاری نمایشگاه تمبر در کشور مقابل در دستور کار قرار گرفته است.
 
از سوی دیگر توافق شد تا امکان خرید اینترنتی کالا از ارمنستان و بالعکس فراهم شود و پست دو کشور مسئولیت جابه‌جایی کالا را عهده‌دار شوند.
 
واعظی با اشاره به توافقات مربوط به اینترنت و مخابرات میان دو کشور نیز تصریح کرد: برای رفع تداخلات فرکانسی مرزنشینان مقرر شد هیاتی در این زمینه میان دو کشور تشکیل و موضوع را بررسی کند تا در نهایت این مشکل برطرف شود.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارتباطات تلفنی میان دو کشور ایران و ارمنستان به دلیل آنکه ارتباط مستقیم میان دو کشور وجود ندارد گران است گفت: برای کاهش نرخ مکالمات بین‌الملل با کشور ارمنستان، ارتباط مخابراتی دو کشور مستقیم می‌شود.
 
وی از تصمیم برای برگزاری اجلاس ۳ جانبه میان ایران، ارمنستان و عراق خبر داد تا موضوعات مربوط به دیتا، اینترنت و صوت میان ۳ کشور حل و فصل شود.
 
واعظی در مورد فعالیت بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات دو کشور نیز گفت: انتقال تجربیات شرکت‌های ایرانی و ارمنستانی در این حوزه نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین قرار است در مورد امنیت شبکه نیز همکاری‌هایی داشته باشیم.
 
در این دیدار گاگیک بگلریان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان نیز اظهار امیدواری کرد که حجم روابط دو کشور در حوزه ICT در چارچوب همکاری‌های مدنظر، ۳ برابر افزایش یابد.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:42

Jahangard-01
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه ششم توسعه، گفته است: تا پایان برنامه مذکور خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.
به گزارش فاوانیوز و به نقل از ایسنا، براری با تاکید بر نهضت تولید محتوا، از رشد پنج برابری تولید محتوای فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: نهضت تولید محتوا و سرویس فناوری اطلاعات در کشور شکل گرفته است.
به گفته او در برنامه مذکور افزایش ظرفیت مبادلات پستی لحاظ شده و توسعه پست‌بانک در روستاها و ارائه خرده‌بانکداری نیز جزو اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه است.
وی تامین امنیت و حراست از حقوق فردی و جمعی در شبکه‌های اجتماعی را از دیگر اولویت‌های برنامه ششم توسعه کشور برشمرد و گفت: پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درون‌زا، برونگرا و دانش‌بنیان بودن از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات است.
براری همچنین از سه و نیم برابر شدن پهنای باند بین‌المللی کشور خبر داد و افزود: تلاش کردیم همزمان با افزایش نسبت ترافیک داخل به خارج از کشور، این نسبت را که ۱۰ به ۹۰ به ۴۰ به ۶۰ برسانیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود از اهمیت سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت‌ها گفت و با انتقاد از کاهش سرمایه‌گذاری پس از واگذاری شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۶ افزود: در سال‌ گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان بخش دولتی و ۵۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری شد و در برنامه ششم توسعه نیز ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.
او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را سومین دستگاه کمک‌کننده به منابع بودجه عمومی کشور دانست و تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت دولت درآمد بخش فناوری اطلاعات برای توسعه این بخش استفاده می‌شود.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:42

bazar mobile-1
به گزارش فاوانیوز و به نقل از ایسنا، افشار فروتن – رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی – درباره تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها در بازار موبایل کشور اظهار کرد: طبیعی است که بحث قیمت گوشی و لوازم جانبی آن ارتباط مستقیمی با نرخ ارز داشته باشد که در این زمینه ثبات نرخ ارز در بازار گوشی تاثیر‌گذار خواهد بود. وی ادامه داد: به دنبال لغو تحریم‌ها امکان ارتباط مستقیم و فعالیت نمایندگی برندهای مختلف در کشور ایجاد می‌شود که این موضوع می‌تواند در بحث رونق بازار گوشی تاثیرات خاص خود را به دنبال داشته باشد که طبیعتا بازار سیم‌کارت هم از این مساله تاثیری گرفته و دستخوش تغییر می‌شود.
 
فروتن در عین حال به تعرفه واردات تلفن همراه اشاره کرد و گفت: البته پس از ورود نمایندگی‌های مختلف به کشور لازم است تعرفه واردات گوشی تلفن همراه هم مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که این مساله امری اجتناب‌ناپذیر است.
 
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی همچنین عنوان کرد: در خصوص تعرفه‌های وارداتی نیز پیگیری‌های متعددی انجام دادیم و در آینده نیز نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری ارسال کرده و نقطه نظرات خود را به مسوولین منعکس خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به زمانی که تعرفه‌های واردات‌ گوشی از ۶۰ درصد به ۲۵ درصد رسید، گفت: ما در آن دوره هم تاکید کردیم که برای مقابله با قاچاق گوشی لازم است این تعرفه‌ها به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، اما اکنون که این تعرفه‌ها به ۱۰ درصد رسیده با در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده در نهایت هزینه آنها به ۲۰ درصد می‌رسد که این موضوع برای افرادی که دغدغه ساماندهی و مبارزه با واردات قاچاق را دارند قطعا موضوع مهمی به‌شمار می‌رود.
 
فروتن در پایان درباره تاثیری که ممکن است لغو تحریم‌ها بر قیمت گوشی‌های تلفن همراه برجای بگذارد، گفت: با وجود آنکه در حال حاضر فعالیت غیرقانونی برای واردات گوشی بسیار زیاد است، فعالان این بازار به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد حتی پس از افزایش نرخ ارز قیمت گوشی‌های خود را افزایش نداده و تلاش کردند شرایط بازار را بهبود بخشند. حال هم پس از برداشتن تحریم‌ها در صورتی که نرخ ارز کاهش پیدا کند ممکن است قیمت گوشی‌های تلفن همراه نیز متناسب با آن کاهشی را به دنبال داشته باشد.

  انتظار می رود با اجرای برجام و رفع تحریم ها،سطح تجاری ایران و روسیه همچنان بدون واسطه میان دو کشور گسترش یابد.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:40

shoraye alie fazaye majazi-01
 
مهرماه سال گذشته کلیات طرح ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید و پس از آن در طرح یک فوریتی، مجلس با ادغام این شورا موافقت کرد اما در تبصره‌ای، مقرر شد برخی از وظایف این شورا، تفکیک اجرا شود.
 
 
به گزارش فاوانیوز و به نقل از مهر، اما با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در دور دوم فعالیت‌های شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر انحلال شوراهای موازی در این بخش، این موضوع باردیگر در دستور کار مجلس و شورای‌عالی فضای مجازی قرار گرفت.
 
براین اساس مقرر شد کلیه وظایف، امکانات، تجهیزات و بودجه شورای‌عالی فناوری اطلاعات به شورای‌عالی فضای مجازی منتقل شود که ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه فضای مجازی کشور، از جمله دلایل اجرای این طرح اعلام شده است.
 
در این راستا موضوع انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات که دبیرخانه آن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد در نوبت رسیدگی در شورای‌عالی فضای مجازی قرار دارد و برغم آنکه قرار بود در جلسات گذشته این شورا مورد رسیدگی قرار گیرد اما این مهم، انجام نشد.
 
با این وجود، در لایحه بودجه سال ۹۵ که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، دبیرخانه شورای‌عالی فناوری اطلاعات از محل بودجه‌های درنظر گرفته شده برای وزارت ارتباطات، ردیف بودجه دارد.
 
بودجه هزینه‌ای این شورا که سال ۹۴ حدود ۳.۵ میلیارد ریال بود در سال ۹۵ به ۳.۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.
 
در این ردیف بودجه، مبلغ ۸۴۳ میلیون ریال بابت حقوق ومزایا و ۲ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال بابت سایر مصارف برای این شورا درنظر گرفته شده است.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:40

khansari-01
به گزارش فاوانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر محمد خوانساری در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در پاسخ  به سوالی در خصوص برنامه‌های این مرکز، در زمینه حضور در مجامع بین‌المللی گفت: به منظور تبادل آخرین دستاوردهای  پژوهشی درحوزه ICT ، سمپوزیوم بین المللی مخابراتIST هر دو سال یکبار، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود ‌و تاکنون هفت دوره آن برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: این سمپوزیوم فرصتی است برای متخصصان، دانشگاهیان و فعالان حوزه ICT تا بتوانند به تبادل آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های مطرح در زمینه علوم و فناوری‌های نوظهور، استانداردها، خدمات و کاربردها بپردازند.
 
خوانساری اظهارکرد: همزمان با برگزاری سمپوزیوم، مقالات پذیرفته شده از میان مقالات رسیده به دبیرخانه  و سخنرانی‌های دعوتی توسط متخصصان برجسته دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهان ارائه  شده است و همچنین اجرای کارگاه‌های آموزشی و میزگرد، با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و سایركشورهای جهان، با همیاری علمی شرکتهای بین المللی و نیز شرکت‌های داخلی، یکی از فعالیتهای بسیار ارزشمند  این سمپوزیوم است.
 
رییس پژوهشگاه ارتباطات خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای حمایت از دانشجویان مستعد و فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با مساعدت  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، بطور رایگان ظرفیت قابل توجهی در اختیار ۱۰ دانشگاه برتر کشور جهت دانشجویان برتر در گرایش‌های مرتبط با حوزه ICT قرار گرفت.
 
وی به همکاری با بنیاد ملی نخبگان جهت جذب متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیر مقیم اشاره کرد و اظهارداشت:‌ پیرو تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تسریع انتقال فناوری در حوزه فاوا و همچنین جذب نخبگان و متخصصین ایرانی خارج از کشور در حوزه ICT، در اولین گام، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به امضاء قراردادی با معاونت بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان در جهت تسهیل جذب ایرانیان متخصص غیرمقیم  کرد که در این قرارداد تسهیلاتی از طرف معاونت بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان برای این مهم تخصیص داده شده است  در قالب تسهیلات دروه پسادکتری، تسهیلات دوره فرصت مطالعاتی، تسهیلات برگزاری سخنرانی‌های علمی و یا کارگاه‌های آموزشی در زمان بازدید این عزیزان از ایران و در نهایت تسهیلات حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان است.
 
خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری با موسسه مهندسی برق و الکترونیک بخش ایران (IEEE Iran Section) اشاره کرد و ادامه داد:‌ با توجه به جایگاه ویژه این موسسه در اعتلای علوم و فناوری‌های مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح بین‌المللی، پژوهشگاه از بخش ایران حمایت لازم را بعمل می‌آورد که در این راستا مدیریت بخش کنفرانس‌های موسسه در ایران به عهده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 19:03

Saljoghi-01
به گزارش فاوانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، خسرو سلجوقی، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با واحد خبر این سازمان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سومين فراخوان اعطای تسهيلات وجوه اداره شده به طرح‌های فناورانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغازشده است. وی افزود: طی دو دوره گذشته، یکی از مشکلات موجود در طرح‌های ارائه‌شده از سوی متقاضیان، كامل نبودن برنامه کسب‌وکار تهيه و تدوین‌شده از سوی شرکت‌ها بود که پرداخت و یا عدم پرداخت و همچنین میزان وام اعطایی نیز بر اساس آن مشخص می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق گذراندن دوره‌های خودآموز تهیه و تدوین برنامه کسب‌وکار، شرکت‌های ارائه‌دهنده آموزش برنامه کسب‌وکار و یا بهره‌مندی از خدمات مشاوره شرکت‌های توانمند در این حوزه نسبت به تهیه برنامه کسب‌وکار قوی اقدام کنند.خسرو سلجوقی با بیان این مطلب که وام وجوه اداره شده به چهار گروه از فعالان این بخش پرداخت می‌شود گفت: توليد و توسعه سخت‌افزار در زمینه ارتباطات و فناوري اطلاعات، تولید و توسعه نرم‌افزار، تولید و توسعه محتوا و خدمات و تولید و توسعه در زمینه امنیت اطلاعات، گروه‌های چهارگانه تعریف‌شده در این بخش را تشکیل می‌دهند. وی ادامه داد: در هر یک از گروه‌ها، متقاضیان می‌توانند در سرفصل‌های تخصصی «صادرات»، «تحقیق و توسعه» و «توسعه کسب‌وکار» اقدام به ارائه درخواست کنند.
 
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: سقف پرداخت وام وجوه اداره شده تا ۳۰ میلیارد ریال و بر اساس برنامه کسب‌وکار ارائه‌شده است که متقاضیان در خصوص آشنایی با جداول کارمزد و نحوه بازپرداخت وام از طریق صفحه مربوط به وام وجوه اداره شده در وبگاه رسمی وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اقدام کنند. 
وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان يكي از بخش‌های تولید ثروت در كشور، برای این حوزه نیزبخش ثبت نام ویژه فعال‌شده است که فعالان این بخش می‌توانند از طریق آن ثبت‌نام کنند.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:31

ICT-01
به گزارش فاوانیوز و به نقل از زومیت، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از انتشار فراخوان «نظرسنجی تخصصی در رابطه با نظام تنظیم قیمت خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در كشور» در پورتال این سازمان اطلاع داد.
 
صادق عباسی شاهكوه معاون رگولاتوری با اشاره به انجام پروژه «تدوین مدل عملیاتی برای تعیین تعرفه خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» اعلام کرد این پروژه با هدف تعیین استراتژی و خط مشی تنظیم تعرفه خدمات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدوین تمامی دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها، مصوبات، فرایندها و روال‌های مرتبط با تنظیم تعرفه و دستیابی به مدلی برای تعیین تعرفه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس تجارب داخلی و بین‌المللی با توجه به وضعیت رقابت در بازارهای خدمات انجام می‌شود.
 
معاون رگولاتوری گفت: هدف از تنظیم تعرفه،صیانت از حقوق مصرف‌كننده و ارائه‌كنندگان خدمات، بهبود رقابت و رشد اقتصاد ملی است و فراخوان نظرسنجی تخصصی درباره نظام تنظیم قیمت خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل پرسش‌هائی در حوزه وضعیت كنونی تنظیم قیمت، موانع شكل‌گیری رقابت سالم، مهمترین عوامل موثر بر تعیین قیمت خدمات، ارزیابی سیاست‌های صیانت از حقوق مصرف‌كننده و …. می‌باشد. وی افزود که صاحب ‌نظران و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند با مطالعه محتوای سند ارائه شده درباره نظام تنظیم قیمت خدمات در این حوزه، پاسخ پرسش‌ها و نظرات خود را تا ۲۱ بهمن ماه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال كنند.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:31

1
چرا تغییر نسل، فراگیری تلفن همراه، تکثر رسانه‌ای و تحولات رفتاری در جامعه، انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی را تبدیل به انتخاباتی متفاوت از هر انتخاباتی پیش از آن خواهد کرد؟
 
با نگاهی به آن‌چه در اطراف‌مان می گذرد می‌بینیم بسیاری از ما وقت زیادی را به استفاده از تلفن همراه و اینترنت اختصاص داده‌ایم. این میزان درگیری ما با اینترنت اتفاقی‌ست که در مدت کوتاهی و حتی بدون‌آن‌که برنامه‌ریزی کرده باشیم بوقوع پیوسته‌است. در این مقاله به مجموعه تحولات و خصوصیات و تاثیرات متقابل استفاده از اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و تلفن هوشمند بر انتخابات اسفند ۱۳۹۴ می‌پردازیم. انتخاباتی که از بسیاری جهات با هر انتخابات دیگری که تاکنون در ایران برگزار شده، متفاوت است.
 
 
گسترش استفاده از اینترنت
برای نشان دادن میزان استفاده از اینترنت در یک جامعه معیارهای مختلفی تعریف شده است. یکی از این معیارها «ضریب نفوذ» است که نشان‌دهنده تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت به نسبت تعداد جمعیت است.
 
حدفاصل سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ میزان استفاده ایرانی ها از اینترنت رشد عجیبی را شاهد بود، این رشد نه تنها در افزایش ضریب نفوذ اینترنت از ۲۶٪ به ۵۳٪ بلکه در افزایش سرعت متوسط اینترنت نیز مشهود بوده است که در نهایت «شاخص کاربری اینترنت» یعنی حاصل‌ ضرب ضریب نفوذ در سرعت متوسط اینترنت بیش از ۳۰برابر شد. (نمودار)
1
 
باوجود تاثیر فراوانی که اینترنت و فراگیری آن در دسترسی مردم به اطلاعات می‌گذارد و باوجود رشد فزاینده‌ای که در میزان استفاده از اینترنت در نمودار فوق مشخص شده است باید تاکید کنم که افزایش شاخص کاربری همه‌ی داستان نیست.
 
از نیمه دوم سال ۹۳ اپراتورهای تلفن همراه اقدام به ارایه‌ی سرویس‌های اینترنت پرسرعت نمودند. ارایه اینترنت پرسرعت برروی موبایل از یک‌سو و محبوبیت بالای اپلیکیشن‌های موبایل از سوی دیگر باعث شد تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند که در آغاز سال ۹۳ تنها دو میلیون نفر بود با رشد ده برابری در بهار سال ۹۴ به بیست میلیون نفر برسد و با همین رشد بنابه تخمین خسرو سلجوقی از اعضای هیئت مدیره سازمان فناوری اطلاعات تعداد کاربران تلفن هوشمند تا پایان سال جاری یعنی هم‌زمان با برگزاری انتخابات به چهل میلیون نفر خواهد رسد.
 
تجمیع عوامل موثر در دسترسی ایرانیان به اینترنت، یعنی افزایش شمار کاربران، سهولت دسترسی آنان به برنامه‌های رسانه‌اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و سایر اپلیکیشن‌ها و افزایش شاخص کاربری و فراگیری تلفن‌های هوشمند و اینترنت همراه درکنار هم باعث افزایش ناگهانی وزن اینترنت و موبایل برفضای انتخابات خواهد شد پدیده‌ای که حتی در آخرین انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز شاهد آن نبوده‌ایم.
 
نگاهی به وضعیت جمعیتی کشور نشان می‌دهد تعدادی بین پنجاه و سه تا پنجاه و پنج میلیون نفر در این انتخابات بالای ۱۸ سال و واجد شرایط رای دادن هستند. اگر فرض شود که ۹۰٪ از ۴۰ میلیون دارنده تلفن هوشمند افراد بالای ۱۸ سال هستند و با وجود دسترسی نزدیک به پنجاه میلیون ایرانی به اینترنت -خانگی یا موبایل- انتخاباتی را پیش روی داریم که با تخمینی واقع‌بینانه ۷۰ تا ۷۵ درصد رای‌دهندگانش کاربر اینترنت و حدود ۶۵٪ از رای‌دهندگان دارنده تلفن‌های هوشمند هستند.
 
شاخص کاربری یا میزان استفاده ایرانیان از اینترنت از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ بیش از ۳۰ برابر شده است و در دوسال اخیر تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند از دو میلیون به نزدیک ۴۰ میلیون نفر رسیده است.
 
حال که وضعیت اینترنت کشور مورد تحلیل قرار گرفت خوب است نگاهی داشته باشیم به ترکیب جمعیتی رای‌دهندگان، تعداد کاندیداها و میزان مشارکت در ادوار اخیر انتخابات.
 
در نمودار زیر اعداد برای نمایش بهتر گرد شده‌اند:
 
2
 
 
 
تفاوت از ساختارجمعیتی تا رفتار کاربری
باوجود آن‌که در این انتخابات هنوز مشخص نیست چه تعداد کاندیدا از مرحله بررسی صلاحیت‌ها عبور می‌کنند ولی اگر واجدین شرایط به‌نسبت زیاد باشند در فهرست نهایی کاندیداها دو موضوع بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند اول افزایش تعداد کاندیداهاست و دوم افزایش تعداد کاندیداهای زن.
 
در علل رشد تعداد کاندیداهای این دوره گفته‌های زیادی مطرح شده و تفسیر این پدیده بر عهده کارشناسان حوزه های مختلف است اما در ادامه به تحلیل رابطه این رشد با گسترش اینترنت و تاثیرش بر فرایند انتخابات بربستر رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم.
 
نسبت دسترسی به اینترنت در شهرها بالاتر از روستاهاست بسیاری از شهرهای کوچک ایران نیز هم‌اکنون به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارند و طبق سرشماری ۱۳۹۰ بیش از ۷۱٪ از جمعیت کشور شهرنشین هستند. از طرفی این انتخابات درشرایطی برگزار می‌گردد که ایرانیان تحصیل‌کرده‌تر از همیشه هستند بنابر آمارگیری نیروی کار ۱۳۹۳ از سوی مرکز آمار ایران ۱۱۰ هزار دارنده مدرک دکتری در زمره بیکاران قراردارند که نشانه‌ای از انبوه رای‌دهندگان و احتمالا کاندیداهای تحصیل‌کرده و دارای مطالبات مهم و جدی اجتماعی و اقتصادی هستند. وقتی بخش مهمی از جامعه شهرنشین، تحصیل‌کرده و دارای مطالبات جدی است اینترنت به عنوان رسانه‌ای رایگان و فراگیر مجرای اصلی طرح مطالبات و تلاش برای تحول است.
شاهد انتخاباتی هستیم که برای نخستین بار اکثر رای‌دهندگانش کاربران اینترنت و دارندگان تلفن‌های هوشمند هستند.
 
 
شبکه‌های اجتماعی آوردگاه انتخاباتی
نمودار زیر دربرگیرنده جمعیت تخمینی کاربران ایرانی در تعدادی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در انتخابات پیش روست. نسبت‌ها براساس تعداد کاربران از کل ۵۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران است. با این توضیح‌ که جمعیت موجود در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام دربرگیرنده بخشی از ایرانیان خارج ازکشور نیز می‌شود که در این انتخابات نمی‌توانند شرکت کنند اما به دلیل محدودیت در شیوه‌های محاسباتی با جمعیت کاربران مقیم ایران درهم‌آمیخته‌اند. همچنین در تعریف متعارف کسی که حداقل یک‌بار در ماه به اینترنت متصل شود یا وارد یکی از شبکه‌های اجتماعی شود یک کاربر محسوب می‌شود لذا ممکن است فعالیت یک کاربر مثلا در فیسبوک بسیار کمتر از تلگرام باشد اما نمودار زیر نماینده میزان استفاده یا زمان صرف شده نیست و صرفا دربرگیرنده تعداد کاربران براساس تعریف متعارف است.
3
 
 
باتوجه به تعدادکل کاربران و جزئیاتی که از وضعیت اینترنت کشور پیش از این عنوان شد نگاهی می‌اندازیم به کارکرد و تاثیرات هریک از شبکه‌های فوق در روند انتخابات پیش‌رو.
 
توییتر که در فهرست بالا کمترین تعداد کاربران را دارد، دارای خصوصیات ذاتی و بافت کاربری خاصی است که آن‌را به رسانه‌ای بی‌بدیل و موثر در انتخابات تبدیل می کند. توییتر از سویی رسانه‌ترین رسانه است یعنی سرعت گردش اطلاعات در آن، و بازبودن ارتباط کاربران با یکدیگر باعث شده به یکی از موثرترین رسانه‌های خبری دنیا تبدیل شود. به نسبت سایر شبکه‌ها، چگالی منابع‌ خبری و تعداد نسبی خبرنگاران و فعالین سیاسی و اجتماعی در توییتر از هر شبکه‌‌ی دیگری بیشتر است و معمولا اخبار صحیح و دست‌اول را در توییتر می‌توان یافت.
 
مزیت دیگر توییتر امکان راستی‌آزمایی اطلاعات و پیشگیری از انتشار شایعات است. کافی است یک شایعه توییت شود تا در طول چند دقیقه باتوجه به واکنش های کاربران مشخص شود این خبر درست است یا نادرست. با این‌همه بدلیل فیلتر بودن، توییتر نسبتا تعداد کمی کاربر دارد و هرچند در انتخابات پیش‌رو نیز مورد استفاده رسانه‌ها، احزاب و شهروندان قرار خواهد گرفت می‌توان آن‌را رسانه‌ای تاثیرگذار و سازنده اما دارای فراگیری پایین دانست.
 
فیسبوک هرچند در انتخابات ۹۲ بزرگترین شبکه از نظر تعداد کاربران ایرانی بود اما در این انتخابات از تلگرام و اینستاگرام عقب افتاده از سوی دیگر تعداد کاربران ایرانی و فعال آن نیز به نسبت سال ۹۲ حدود ۲۰٪ کاسته شده است اما همچنان مورد استفاده بخش مهمی از جامعه و اهالی سیاست و رسانه‌ است. فضای محتوایی فیسبوک در این انتخابات کمتر خبری و بیشتر فضای تحلیل و گفتگو خواهد بود.
 
اینستاگرام بطور ذاتی جز بهترین رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات مثبت و ایجاد خوشنامی است. فیلتر نبودن اینستاگرام باعث شده تعداد زیادی کاربر جذب کند و از حیث فراگیری در موقعیتی بالایی قراربگیرد. در این انتخابات بدون شک ایسنتاگرام بصورت گسترده مورد استفاده تبلیغاتی قرار خواهد گرفت هرچند ازآنجاکه اینستاگرام بعضی از امکانات تعاملی نظیر هم‌رسانی پست‌های کاربران توسط یکدیگر را ارایه نمی‌دهد در بعد اطلاع‌رسانی و انتشار موثر اخبار ضعیف است.
 
تلگرام درحال حاضر بیشترین کاربران را در ایران بخود اختصاص داده‌است.
 
دلایل اقبال جامعه به تلگرام جای بررسی دارد. درحالی که پیام‌رسان فیسبوک، لاین، اسکایپ وایبر و واتس‌اپ رده‌های بالا را به خود اختصاص داده‌اند، تلگرام در رده‌بندی تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها در رده‌ی یازدهم جهان است ولی بطرز عجیبی در ایران به رده نخست صعود کرده است. درواقع جامعه ایران در فقدان رسانه‌های اجتماعی مطرح با یک تغییرکاربری غیر عادی از تلگرام که یک پیام‌رسان است بجای رسانه‌اجتماعی خبری استفاده کرد.
 
باید توجه داشت گستردگی تعداد کاربران تلگرام هرچند فرصت تبلیغاتی و ارتباطی بوجود می‌آورد اما دارای ایراداتی نیز هست.
 
تلگرام یک رسانه یا شبکه تمام عیار اجتماعی نیست و بصورت ذاتی یک پیام‌رسان است، پیام‌رسان‌ها برای ارتباطات خصوصی و محدود طراحی شده‌اند از این‌جهت تلگرام هرچند برای چت و پچ پچ کردن ابزار خوبی است، در انتشار گسترده اخبار موثق، ابزار خیلی موثری نیست و چون محتوا در کانال‌های فاقد نظردهی و یا گروه‌های بسته منتشر می‌شود امکان راستی‌آزمایی اطلاعات و اخبار در آن بسیار محدود است که ظرفیت بالایی برای شایعه‌سازی را بوجود می‌آورد.
 
برخلاف توییتر، فیسبوک و اغلب شبکه‌ها که کاربر با نگاهی به فید اخبار و تایم‌لاین خود به محتوای صفحاتی که دنبال می‌کند دسترسی پیدا می‌کند در تلگرام کاربر برای چک کردن همه پست‌های گروه‌ها و کانال‌هایی که دنبال می‌کند باید مدام و مکرر از یکی به دیگری برود و این باعث می‌شود اکثر کاربران هرچند در کانال‌های زیادی عضو باشند عملا هیچ‌وقت نتوانند تمام محتوای کانال‌ها و گروه‌هایی که عضو هستند را دنبال کنند و درعمل تاثیرگذاری کانال‌های تلگرام به نسبت تعداد اعضایشان بسیار محدود می‌شود.
 
بی‌راه نیست که بگوییم اگر رسانه‌ای مثل توییتر فیلتر نبود تلگرام هیچ‌گاه کارکرد وسیع رسانه‌ای پیدا نمی‌کرد و در ایران دچار این رشد حباب‌گونه در تعداد کاربران و تنوع کانال ها نمی‌شد. باتوجه به حساسیت‌های خاص دوران انتخابات کاندیداها، احزاب و نهاد‌های اجرایی و نظارتی باید مراقب مضرات تلگرام بخصوص شایعه‌سازی در آن باشند و به‌یاد داشته باشند برخلاف فیسبوک و توییتر، رصد و واکنش به منابع انتشار شایعات نیز در تلگرام امری دشوار و بسیار زمان‌بر است.
 
کاندیداها بهتراست اخبار رسمی خود را در سایر شبکه‌ها و سایت رسمی خود نیز منتشر کنند و با مخاطبان در شبکه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند تا در مقابل شایعات مصونیت بیشتری بدست آورند.
 
نتایج انتخابات چه خواهد بود؟
با جمیع شرایطی که ذکر شد و دلایل دیگری که از حوصله این مقاله خارج‌اند این انتخابات بیش از هر انتخابات دیگری متاثر از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی است که مزایا و فرصت‌های فراوانی را در خود برای کاندیداها و همچنین رای‌دهندگان به همراه خواهد داشت.
 
شاید شرایط خاص این انتخابات باعث شود شانس موفقیت کاندیداهای زن، مستقل و جوان افزایش یابد که با هزینه تبلیغاتی کمتر و با تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی رای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.
 
به احتمال بالا، تعداد حوزه‌هایی که انتخابات در آن به دور دوم کشیده می‌شود نیز به نسبت ادوار قبل افزایش می‌یابد و شاهد شکل‌گیری مجلسی خواهیم بود که کمتر از مجالس پیشین سیاست‌مداران نام‌آشنا را بر صندلی‌های خود نشانده است.
 
* پاورقی: کلاود کلمه‌ای لاتین به معنای ابر است. در کاربرد فنی کلاود به نوعی از سامانه سرورهای رایانه‌ای گفته می‌شود که توانایی پردازش بسیار بالاتری به نسبت سرورهای منفرد را در اختیار برنامه‌ها و داده‌ها قرار می‌دهد. رشد کلاود یا رایانش ابری زیرساخت اصلی برای فعالیت و به کارگیری نرم‌افزارها، سایت‌ها و پردازش حجم کلانی از داده‌ها را فراهم نموده است و این یعنی بخش بزرگی از فضای اینترنت و بزرگترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب و موبایل بر بستر کلاود ساخته شده است. بدون کلاود درعمل امکان نداشت موتور جستجویی نظیر گوگل، شبکه‌اجتماعی مانند توییتر و پیام‌رسان‌هایی همچون تلگرام بتوانند ساخته و فعالیت کنند. ازاین رو این دوران، عصر رایانش ابری است و جامعه ما نیز بیش‌ از هر زمان دیگری تعاملات و ارتباطات خود را بر بستر کلاود انجام می‌دهد.
منبع: همشهری آنلاین

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:31

3173
دولت در لایحه بودجه سال ۹۵ مانند سال ۹۴ رقم ۴۰۰ میلیارد تومان را به عنوان درآمد حاصل از افزایش قیمت هر پیامک، پیش‌بینی کرده است.به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه سال ۹۵ امروز یکشنبه از سوی رئیس جمهور، تقدیم مجلس شد. در این لایحه ۴۲۳ میلیارد تومان به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بودجه اختصاص داده شده است که بودجه وزارت ارتباطات ۳۷۴ میلیارد تومان و بودجه مرکز ملی فضای مجازی ۳ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان تعیین شده است.
در این لایحه درآمد دولت از مالکیت در بخش ارتباطات شامل حق امتیاز شبکه و جریمه عدم عمل به تعهدات ۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان و درآمد حاصل از نامبرینگ ۷۰ میلیارد تومان تعیین شده است. در همین حال دولت از محل بدهی معوق اپراتورهای مخابراتی ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین از محل مجوزهای صادر شده شورای عالی فضای مجازی ۲۰۰ میلیارد تومان، درآمد کسب خواهد کرد. همچنین از محل خدمات مخابراتی شامل حق استفاده از فرکانس رادیویی نیز یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان درآمد برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.
در لایحه بودجه سال ۹۵، دولت مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان را نیز به عنوان درآمد حاصل از افزایش قیمت هر پیامک پیش‌بینی کرده است. این درحالی است که سال گذشته نیز به پیشنهاد نمایندگان مجلس، قیمت هر پیامک ۱۰ ریال افزایش و درآمد حاصل از افزایش آن از اپراتورهای موبایل به وزارت ارتباطات اختصاص یافت.
در این باره مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر، با تاکید براینکه این ماده از لایحه بودجه سال ۹۵ به معنای افزایش قیمت پیامک برای سال آینده نیست، اظهار داشت: مانند سال گذشته، دولت به ازای قیمت هر پیامک، یک تومان درآمد درنظر گرفته است.
وی توضیح داد: سال گذشته به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۹۴ ، دولت مکلف به دریافت یک تومان به ازای هر پیامک از اپراتورها شد که براساس این قانون، پیامک ۱۰ تومانی ۱۱ تومان محاسبه شد. امسال، دولت در لایجه بودجه سال ۹۵ ، باردیگر این افزایش درآمد را که مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است، پیش بینی کرده است.
به گزارش مهر، درهمین حال بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ برای توسعه زیرساخت‌ها خدمات و کاربردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه ملی اطلاعات در مجموع رقمی معادل ۶۴۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۵۲۷ میلیارد تومان به توسعه زیربناهای فنی و ۱۶۰ میلیارد تومان به توسعه محتوایی اختصاص خواهد یافت.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 22:39

saljoughi-2
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به سومین فراخوان اعطای تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های فناورانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به برنامه کسب‌وکار تدوین‌شده از سوی متقاضیان وام وجوه اداره شده، میزان وام اعطایی آن از سوی کارگروه مربوطه مشخص می‌شود.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، خسرو سلجوقی اظهار کرد: طی دو دوره گذشته، یکی از مشکلات موجود در طرح‌های ارائه‌شده از سوی متقاضیان، کامل نبودن برنامه کسب‌وکار تهیه و تدوین‌شده از سوی شرکت‌ها بود که پرداخت و یا عدم پرداخت و همچنین میزان وام اعطایی نیز بر اساس آن مشخص می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق طی دوره‌های خودآموز تهیه و تدوین برنامه کسب‌وکار، شرکت‌های ارائه‌دهنده آموزش برنامه کسب‌وکار و یا بهره‌مندی از خدمات مشاوره شرکت‌های توانمند در این حوزه نسبت به تهیه برنامه کسب‌وکار قوی اقدام کنند.
سلجوقی با بیان این مطلب که وام وجوه اداره شده به چهار گروه از فعالان این بخش پرداخت می‌شود گفت: تولید و توسعه سخت‌افزار در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تولید و توسعه نرم‌افزار، تولید و توسعه محتوا و خدمات و تولید و توسعه در زمینه امنیت اطلاعات، گروه‌های چهارگانه تعریف‌شده در این بخش را تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: در هر یک از گروه‌ها، متقاضیان می‌توانند در سرفصل‌های تخصصی «صادرات»، «تحقیق و توسعه» و «توسعه کسب‌وکار» اقدام به ارائه درخواست کنند.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: سقف پرداخت وام وجوه اداره شده تا ۳۰ میلیارد ریال و بر اساس برنامه کسب‌وکار ارائه‌شده است که متقاضیان در خصوص آشنایی با جداول کارمزد و نحوه بازپرداخت وام از طریق صفحه مربوط به وام وجوه اداره شده در وبگاه رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کنند.
وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از بخش‌های تولید ثروت در کشور، برای این حوزه نیز بخش ثبت نام ویژه فعال‌شده است که فعالان این بخش می‌توانند از طریق آن ثبت‌نام کنند.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 4:49

1418075117
وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت تحول در ICT گفت: متاسفانه در حدود هشت سال گذشته و در دولت قبل همواره نگاهی فانتزی و تشریفاتی به ICT وجود داشته در حالی که می‌تواند نقشی پررنگ در کشور داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، واعظی در پنجمین همایش سالانه بانکداری با بیان این‌که حوزه بانکی در مقایسه با سایر بخش‌ها توانسته خود را با فناوری‌های روز منطبق کند، گفت: امیدواریم که بانک مرکزی بتواند با اطمینانی که ما به آن خواهیم داد گام‌های جدی‌تری در حوزه بانکداری الکترونیک و فضای ارتباطات بردارد.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به این‌که در حال حاضر بانک‌ها از حالت سنتی در حال فروش هستند بتوان در آینده‌ای نزدیک بانک‌هایی کاملا الکترونیک در کشور داشته باشیم.
وزیر ارتباطات در ادامه به برنامه‌های وزارت ارتباطات در برنامه ششم اشاره داشت و ادامه داد: به دنبال این هستیم که دسترسی ۹۵ درصد خانوارها به پهنای باند را تامین کرده، پوشش کامل خدمات الکترونیک داشته و همچنین بتوان شبکه ارتباطی را برای مناطقی که حدود ۲۰ خانوار داشته و کمتر توسعه‌ یافته‌تر هستند، فراهم کنیم.
وی همچنین از سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: قرار است ۲۰ هزار میلیارد آن از سوی دولت و ۴۰ هزار میلیارد دیگر از طریق بخش خصوصی تامین شود.
واعظی یادآور شد امیدواریم در برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده بتوان گام‌های جدی برداشت.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 4:49

28076_orig
معاون صدور پروانه رگولاتوری به پروانه‌ و مجوز رادیو ترانک و کال سنتر اشاره کرد و درباره مزایده اپراتور عمده فروشی LTE گفت: مزایده تا آخر سال برگزار می‌شود و اپراتوری جدید فضای کسب‌و‌کار جدیدی را شکل می‌دهد.
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، صادق عباسی شاهکوه وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را بهبود فضای کسب‌و‌کار و کمک به ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید به واسطه صدور مجوزهای مختلف عنوان کرد و گفت: آمار اعلامی اپراتورها در میزان سایت‌های ایجاد شده و توسعه صورت گرفته در ارتباط با مجوز نسل‌های جدید ارتباطی قابل توجه است و قاعدتا باید پذیرفت که حتما برای این حجم از توسعه، افرادی به کار گرفته شده‌اند.
وی همچنین با یادآوری اعطای مجوز اپراتورهای FCP، ابراز کرد: هر چند بخش عمده این مجوز ساماندهی پروانه‌های موجود بود اما چون پروانه جدید کامل‌تر و با قابلیت ارایه سرویس‌های جدید است، سرمایه‌گذاران جدیدی وارد حوزه می‌شوند که موجب فراهم شدن زمینه اشتغال می‌شود.
معاون صدور پروانه و بررسی‌های فنی رگولاتوری با تاکید بر اینکه در حوزه خدمات ICT هم بازیگرانی در حال ورود هستند، دیگر زمینه اشتغالزایی را پروانه MVNO دانست و گفت: کم‌کم به سمتی می‌رویم که ICT در همه بخش‌ها به عنوان توانمندساز استفاده شده و MVNO فرصت خوبی فراهم می‌کند تا خیلی‌ها از آن طریق وارد بازار ICT شوند.
او افزود: طبق این پروانه جدید، ظرف یکسال آینده بازیگران جدیدی وارد حوزه کسب‌و‌کار ICT می‌شوند که تا بحال در این حوزه نبوده و از بخش‌هایی چون خودرو و سلامت وارد و خدمات جدیدی ارایه می‌کنند.
عباسی در عین حال ابراز امیدواری کرد اپراتورهای MVNO تا اواخر ۹۵ وارد بازار شوند و گفت: با توجه به زمانبر بودن مراحل صدور پروانه MVNO از نظر بررسی و تایید صلاحیت فنی و طرح تجاری تا اعطای موافقتنامه اصولی و سپس کسب توافق با اپراتورها، پیش‌بینی می‌شود تا پیش از پایان بهار ۹۵ صدور پروانه صورت گرفته و تا اواخر ۹۵ هم اپراتورها وارد بازار شوند.
معاون صدور پروانه رگولاتوری در ادامه از مزایده اپراتور دوم پست در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از برنامه‌های خیلی مهم که فضای کاملاً جدیدی به خصوص از زاویه اشتغال ایجاد می‌کند اپراتور دوم پست است که اسناد مزایده آن در حال آماده‌سازی است و با توجه به این که اشتغال‌زایی بخش پست بالا است، اپراتور دوم فرصت بزرگی برای اشتغال فراهم می‌کند.
وی همچنین از برگزاری مزایده اپراتور عمده فروشی LTE تا آخر سال یاد کرد و افزود: این اپراتور جدید، فضای کسب‌و‌کار جدیدی ایجاد می‌کند.
عباسی در ادامه پروانه Servco را نیز زمینه‌ساز ایجاد فضای کسب‌و‌کارهای متوسط متنوعی در کشور دانست و از صدور تعدادی پروانه خبر داد و افزود: البته چون تعداد و زمان آن محدود نیست، در آینده هم هر کس در هر زمان می‌تواند این پروانه را تقاضا کند.
وی مجوز مراکز تماس یا کال سنتر را هم فضای خوبی برای کسب‌و‌کارهای کوچک، متوسط و بزرگ برشمرد و ادامه داد: هر چند در دنیا این مراکز متداول هستند و کال سنترهایی وجود دارند که به کشورهای دیگر سرویس می‌دهند، در ایران هنوز کاملا شناخته شده نیستند.
عباسی با تاکید بر اشتغال‌زایی بالای این مراکز توضیح داد: مجوز مراکز تماس از سال گذشته اعلام و تعداد محدودی متقاضی دارد البته این مجوز هنوز باز است و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ارایه دهند به ویژه که تسهیلاتی بر اساس مصوبه کمیسیون برای شهرهای کوچک‌تر هم در نظر گرفته شده است.
وی ارایه پروانه رادیو ترانک عمومی را نیز ورود اپراتوری جدید به فضای کسب‌وکار ICT کشور دانست که سرویس‌هایی ارایه می‌دهد که دیگر اپراتورها قادر به انجام آن نیستند و خاطر نشان ساخت: این سرویس مخصوص حرفه‌ای‌هاست و در حال حاضر تجهیزات وارد کشور شده و نصب و راه‌اندازی آنها آغاز شده است؛ تا پایان سال هم بخش‌های عمده‌ای از آن اجرایی و فضای کسب‌وکار جدیدی ایجاد می‌شود به ویژه باید توجه کرد که مجری ترانک و USO یکی است و این دو هم‌زمان با هم در حال اجرا است.
عباسی ادامه داد: پروژه USO هم برای ۲۵ هزارخانوار روستایی اجرا و فضای بزرگی است که هم دسترسی تعداد زیادی از روستاهای کشور را بالا می‌برد و هم اشتغال فراوانی ایجاد می‌کند.
به گفته وی پروانه سراسری توسعه وایمکس ایرانسل در ۲۴ استان کشور هم اشتغال آفرین است و مطابق تعهد ظرف ۹ ماه آینده شبکه بی‌سیم ثابت (وایمکس سابق) در ۲۴ استان دیگر هم توسعه می‌یابد و دسترسی مردم به نسل جدید ارتباطات را افزایش می‌دهد.
او با اشاره به ارایه تسهیلات در مورد دیتاسنترها، خاطر نشان کرد: اگر در آینده نزدیک کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه آن را ارایه دهد، می‌تواند فعالیت جدی در حوزه مراکز داده شکل بگیرد که خود فرصت دیگری برای اشتغال است.
عباسی همچنین از فعال شدن شبکه‌های توزیع محتوا نیز خبر داد و گفت: شبکه‌های توزیع محتوا فرصت جدید اشتغال را به همراه دارد که تاکنون مقررات نداشته و فعال نشده اما تا آخر سال جاری مقررات آن تنظیم و امکان سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 4:49

PDF صفحات روزنامه

آدرس: تهران. بلوار ميرداماد - خيابان نفت جنوبي

تلفن : 29999
22258022 : فاكس

Ettelaat Newspaper

Tehran Mirdamad Boulvard

Tel : 009821 29999

Fax : 009821 29999

email: [email protected]

88 سال حضور مستمر در صحنه اطلاع رساني کشور

PDF صفحات نيازمنديها

PDF صفحات ضميمه

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 3:14


سرويس خارجي: دادستاني مصر دستور بازداشت «محمد بديع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمين و چند عضو ديگر اين جماعت را صادر کرد .پايگاه اليوم السابع گزارش داد که دادستاني مصر دستور بازداشت بديع به همراه 8 نفر ديگر به اتهام تحريک در حوادث مقابل گارد رياست جمهوري را صادر کرد. بر اساس اين گزارش دادستاني کل مصر، وزارت کشور را براي توقيف و احضار افراد زير به اتهام شراکت و تحريک در حوادث گارد رياست جمهوري مامور کرد:محمد بديع رهبر اخوان‌المسلمين، محمد البلتاجى دبيرکل حزب آزادي و عدالت، صفوت حجازى، عبد الرحمن عز فعال سياسي و عضو جنبش حازمون، محمود عزت دبيرکل اخوان‌المسلمين، عصام سلطان نايب رئيس حزب الوسط، عاصم عبد الماجد از رهبران جماعت اسلامي، صفوت عبد الغنى از رهبران جماعت اسلامي و محمود حسين از رهبران جماعت اخوان‌المسلمين .در تحولي ديگر،شوراي عالي قضايي مصر «هشام برکات» رئيس دفتر فني و رئيس دادگاه استيناف اسماعيليه را به عنوان دادستان کل اين کشور و جانشين «عبدالمجيد محمود»، تعيين کرد.

اظهارات نخست وزير

نخست وزير جديد مصر گفته که دولت جديد مصر با تمرکز بر اقتصاد و امنيت کار خود را آغاز خواهد کرد.«حازم الببلاوى» نخست وزير دولت انتقالي مصر گفته که رايزني و مشورت براي انتخاب اعضاي کابينه براساس توانايي و تجربه اولين بخش ماموريت وي خواهد بود.وي گفت: از خداوند مي‌خواهم که به من توفيق انجام اين کار را بدهد و من در الاتحاديه(کاخ رياست جمهوري) حضور خواهم يافت. نخست وزير جديد تصريح کرد که اقتصاد و امنيت دو اولويت اصلي دولت وي خواهد بود و بر روي اين دو مسئله تمرکز ويژه‌اي خواهد کرد.نخست‌وزير مامور تشکيل دولت جديد مصر اعلام کرد به افکار عمومي احترام گذاشته و براي برآورده کردن انتظارات ملت تلاش خواهد کرد. حازم الببلاوي در گفت وگو با خبرگزاري رويترز اعلام کرد: به افکار عمومي احترام مي گذارم و تلاش مي کنم که انتظارات ملت را برآورده کنم. زماني در اختيار است و چندين جايگزين وجود دارد و نمي توان همگان را راضي کرد.از طرفي،«حازم الببلاوي» نخست‌وزير مامور تشکيل کابينه موقت مصر اعلام کرد که رايزني‌ها براي تشکيل کابينه در مقر رياست جمهوري آغاز شده است. ببلاوي ابراز اميدواري کرد که کابينه به زودي تشکيل شود اما در عين حال گفت که نمي‌تواند زمان تشکيل کابينه را به طور دقيق مشخص کند.ببلاوي همچنين گفت که هنوز مشخص نيست که آيا وزارت اطلاع‌رساني در دولت جديد باقي خواهد ماند يا خير؟از سوي ديگر منابع مصري گزارش دادند که چند تن از وزراي مصر در دولت موقت «حازم الببلاوي» تغيير نمي‌کنند که وزراي دفاع، کشور و امور خارجه از جمله آنهاست.

مخالفت اخوان

اخوان المسلمين با رد پيشنهاد نخست وزير مکلف مصر براي بر عهده گرفتن رياست چند وزارتخانه در کابينه جديد، تاکيد کرد که در دولت «کودتاچي‌ها» مشارکت نخواهد کرد.جهاد الحداد، سخنگوي اخوان المسلمين مصر در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد: ما کاملا با کودتاي نظامي انجام شده عليه رئيس جمهوري، قانون اساسي و مشروعيت دولت مخالف هستيم. ما با همکاري با دولتي که اراده مردم را از آن‌ها گرفت، مخالفيم و در اين دولت مشارکت نخواهيم کرد.

اين در حالي است که،يکي از رهبران جريان مردمي با اشاره به اينکه اين جريان از انتخاب «حازم الببلاوي» به عنوان نخست‌وزير مصر استقبال مي‌کند، تاکيد کرد اين جريان از تمام امکانات خود براي همکاري با وي استفاده مي‌کند .جبهه نجات ملي معارض مصر نيز مخالفت خود با بيانيه قانون اساسي صادره از سوي رئيس‌جمهوري موقت اين کشور را پس گرفت و با صدور بيانيه جديد سعي کرد از شدت انتقادها عليه اين بيانيه بکاهد .از ديگر سو،فرمانده کل نيروهاي مسلح مصر در بيانيه جديد خود گفت که ارتش مصر از حقوق ملت دفاع و براي خروج از بحران تلاش خواهد کرد.عبدالفتاح السيسي فرمانده کل نيروهاي مسلح و وزير دفاع مصر در اين بيانيه گفت: ارتش از حقوق ملت مصر دفاع خواهد کرد.وي تصريح کرد: ارتش مصر هرگونه مانور يا به تعطيلي کشاندن روند انتقالي را نمي پذيرد و از امنيت و سلامت عمومي با هر هزينه‌اي محافظت خواهد کرد.

از سويي،در پي انتقادات يوسف قرضاوي از شيخ الازهر به دليل مشارکت او در ترسيم نقشه راه ارتش مصر، الازهر در بيانيه‌اي فتواي قرضاوي مبني بر بازگشت محمد مرسي به قدرت را دامن زدن به آشوب و فتنه دانست. از ديگر سو،مشاور رسانه‌اي «عدلي منصور» رئيس‌جمهوري موقت مصر از ديدار قريب‌الوقوع وي با شيخ الازهر به منظور هماهنگي براي تحقق آشتي ملي خبر داد.«احمد المسلماني» در گفت‌وگوي تلفني با تلويزيون مصر گفت که عدلي منصور به زودي با «احمد الطيب» شيخ الازهر به منظور هماهنگي درباره آشتي ملي و توقف خونريزي‌ها و آغاز مرحله جديد ديدار مي‌کند.درهمين حال، يوسف قرضاوي ،دبيرکل اتحاديه جهاني علماي مسلمان تأکيد کرد: محمد مرسي رئيس‌جمهوري منتخب مصر است و عبدالفتاح السيسي اجازه ندارد او را عزل کند.

استقبال واشنگتن

سخنگوي کاخ سفيد به شيوه‌اي احتياط ‌آميز از انتشار تقويم برگزاري انتخابات در مصر استقبال کرد.جي کارني، سخنگوي کاخ سفيد گفت: آمريکا خرسندي نسبي خود را از تصميم مقامات مصري مبني بر برگزاري انتخابات پارلماني اين کشور حداکثر تا اوايل 2014 ابراز مي‌کند .وي افزود: ما خرسندي نسبي خود را از طرحي ابراز مي‌کنيم که پيش‌بيني مي‌کند دولت دموکراتيک منتخب بار ديگر پس از برگزاري انتخابات پارلماني و رياست‌جمهوري به صحنه سياسي مصر بازگردد.سخنگوي کاخ سفيد ازهمه طرف‌ها در مصر خواست تا در انتخابات‌هاي آتي در اين کشور شرکت کنند خبر ديگر اينکه،رئيس‌جمهوري آمريکا در تماس تلفني با وليعهد امارات و امير قطر در خصوص آخرين تحولات مصر و خشونت‌هاي اخير در اين کشور گفتگو کرد.در اين حال،بنا بر اعلام رسانه‌هاي اسرائيلي، مقامات رژيم صهيونيستي از دادن هر نوع پستي به محمد البرادعي، در دولت آتي مصر بسيار نگرانند.

احضار سفرا

وزارت امور خارجه مصر سفراي تونس و ترکيه را در اعتراض به دخالت‌هاي اين دو کشور در امور داخلي مصر، احضار کرد. وزارت خارجه مصر سفراي تونس و ترکيه را احضار و نسبت به اظهارات مقامات رسمي اين دو کشور در خصوص حوادث اخير مصر، ابراز تاسف و شگفتي کرد.بر اساس اين گزارش وزارت امور خارجه مصر، سفراي ترکيه و تونس را احضار و تاکيد کرد که اظهارات مقامات اين کشورها درباره مصر، متناسب با روابط حسنه و تاريخي مصر با اين کشورها نيست.

کمک 8 ميليارد دلاري

عربستان سعودي و امارات متحده عربي اعلام کرده‌اند که جمعا کمک‌هايي به ارزش 8ميليارد دلار به صورت بلاعوض، وديعه نقدي، وام و فرآورده‌هاي نفتي، به مصر ارائه مي‌دهند.خبرگزاري دولتي عربستان سعودي به نقل از «ابراهيم عسف»،وزير دارايي اين کشور گزارش داده است که رياض، کمک‌هايي به ارزش 5ميليارد دلار به مصر ارائه مي‌دهد. خبرگزاري دولتي امارات متحده عربي نيز گزارش داده است که اين کشور، کمک‌هايي به ارزش 3ميليارد دلار به مصر ارائه مي‌دهد.

codex02x

page16

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 3:14

PDF صفحات روزنامه

آدرس: تهران. بلوار ميرداماد - خيابان نفت جنوبي

تلفن : 29999
22258022 : فاكس

Ettelaat Newspaper

Tehran Mirdamad Boulvard

Tel : 009821 29999

Fax : 009821 29999

email: [email protected]

88 سال حضور مستمر در صحنه اطلاع رساني کشور

PDF صفحات نيازمنديها

PDF صفحات ضميمه

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 3:14

PDF صفحات روزنامه

آدرس: تهران. بلوار ميرداماد - خيابان نفت جنوبي

تلفن : 29999
22258022 : فاكس

Ettelaat Newspaper

Tehran Mirdamad Boulvard

Tel : 009821 29999

Fax : 009821 29999

email: [email protected]

88 سال حضور مستمر در صحنه اطلاع رساني کشور

PDF صفحات نيازمنديها

PDF صفحات ضميمه

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 1:49


سرويس خارجي: دادستاني مصر دستور بازداشت «محمد بديع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمين و چند عضو ديگر اين جماعت را صادر کرد .پايگاه اليوم السابع گزارش داد که دادستاني مصر دستور بازداشت بديع به همراه 8 نفر ديگر به اتهام تحريک در حوادث مقابل گارد رياست جمهوري را صادر کرد. بر اساس اين گزارش دادستاني کل مصر، وزارت کشور را براي توقيف و احضار افراد زير به اتهام شراکت و تحريک در حوادث گارد رياست جمهوري مامور کرد:محمد بديع رهبر اخوان‌المسلمين، محمد البلتاجى دبيرکل حزب آزادي و عدالت، صفوت حجازى، عبد الرحمن عز فعال سياسي و عضو جنبش حازمون، محمود عزت دبيرکل اخوان‌المسلمين، عصام سلطان نايب رئيس حزب الوسط، عاصم عبد الماجد از رهبران جماعت اسلامي، صفوت عبد الغنى از رهبران جماعت اسلامي و محمود حسين از رهبران جماعت اخوان‌المسلمين .در تحولي ديگر،شوراي عالي قضايي مصر «هشام برکات» رئيس دفتر فني و رئيس دادگاه استيناف اسماعيليه را به عنوان دادستان کل اين کشور و جانشين «عبدالمجيد محمود»، تعيين کرد.

اظهارات نخست وزير

نخست وزير جديد مصر گفته که دولت جديد مصر با تمرکز بر اقتصاد و امنيت کار خود را آغاز خواهد کرد.«حازم الببلاوى» نخست وزير دولت انتقالي مصر گفته که رايزني و مشورت براي انتخاب اعضاي کابينه براساس توانايي و تجربه اولين بخش ماموريت وي خواهد بود.وي گفت: از خداوند مي‌خواهم که به من توفيق انجام اين کار را بدهد و من در الاتحاديه(کاخ رياست جمهوري) حضور خواهم يافت. نخست وزير جديد تصريح کرد که اقتصاد و امنيت دو اولويت اصلي دولت وي خواهد بود و بر روي اين دو مسئله تمرکز ويژه‌اي خواهد کرد.نخست‌وزير مامور تشکيل دولت جديد مصر اعلام کرد به افکار عمومي احترام گذاشته و براي برآورده کردن انتظارات ملت تلاش خواهد کرد. حازم الببلاوي در گفت وگو با خبرگزاري رويترز اعلام کرد: به افکار عمومي احترام مي گذارم و تلاش مي کنم که انتظارات ملت را برآورده کنم. زماني در اختيار است و چندين جايگزين وجود دارد و نمي توان همگان را راضي کرد.از طرفي،«حازم الببلاوي» نخست‌وزير مامور تشکيل کابينه موقت مصر اعلام کرد که رايزني‌ها براي تشکيل کابينه در مقر رياست جمهوري آغاز شده است. ببلاوي ابراز اميدواري کرد که کابينه به زودي تشکيل شود اما در عين حال گفت که نمي‌تواند زمان تشکيل کابينه را به طور دقيق مشخص کند.ببلاوي همچنين گفت که هنوز مشخص نيست که آيا وزارت اطلاع‌رساني در دولت جديد باقي خواهد ماند يا خير؟از سوي ديگر منابع مصري گزارش دادند که چند تن از وزراي مصر در دولت موقت «حازم الببلاوي» تغيير نمي‌کنند که وزراي دفاع، کشور و امور خارجه از جمله آنهاست.

مخالفت اخوان

اخوان المسلمين با رد پيشنهاد نخست وزير مکلف مصر براي بر عهده گرفتن رياست چند وزارتخانه در کابينه جديد، تاکيد کرد که در دولت «کودتاچي‌ها» مشارکت نخواهد کرد.جهاد الحداد، سخنگوي اخوان المسلمين مصر در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد: ما کاملا با کودتاي نظامي انجام شده عليه رئيس جمهوري، قانون اساسي و مشروعيت دولت مخالف هستيم. ما با همکاري با دولتي که اراده مردم را از آن‌ها گرفت، مخالفيم و در اين دولت مشارکت نخواهيم کرد.

اين در حالي است که،يکي از رهبران جريان مردمي با اشاره به اينکه اين جريان از انتخاب «حازم الببلاوي» به عنوان نخست‌وزير مصر استقبال مي‌کند، تاکيد کرد اين جريان از تمام امکانات خود براي همکاري با وي استفاده مي‌کند .جبهه نجات ملي معارض مصر نيز مخالفت خود با بيانيه قانون اساسي صادره از سوي رئيس‌جمهوري موقت اين کشور را پس گرفت و با صدور بيانيه جديد سعي کرد از شدت انتقادها عليه اين بيانيه بکاهد .از ديگر سو،فرمانده کل نيروهاي مسلح مصر در بيانيه جديد خود گفت که ارتش مصر از حقوق ملت دفاع و براي خروج از بحران تلاش خواهد کرد.عبدالفتاح السيسي فرمانده کل نيروهاي مسلح و وزير دفاع مصر در اين بيانيه گفت: ارتش از حقوق ملت مصر دفاع خواهد کرد.وي تصريح کرد: ارتش مصر هرگونه مانور يا به تعطيلي کشاندن روند انتقالي را نمي پذيرد و از امنيت و سلامت عمومي با هر هزينه‌اي محافظت خواهد کرد.

از سويي،در پي انتقادات يوسف قرضاوي از شيخ الازهر به دليل مشارکت او در ترسيم نقشه راه ارتش مصر، الازهر در بيانيه‌اي فتواي قرضاوي مبني بر بازگشت محمد مرسي به قدرت را دامن زدن به آشوب و فتنه دانست. از ديگر سو،مشاور رسانه‌اي «عدلي منصور» رئيس‌جمهوري موقت مصر از ديدار قريب‌الوقوع وي با شيخ الازهر به منظور هماهنگي براي تحقق آشتي ملي خبر داد.«احمد المسلماني» در گفت‌وگوي تلفني با تلويزيون مصر گفت که عدلي منصور به زودي با «احمد الطيب» شيخ الازهر به منظور هماهنگي درباره آشتي ملي و توقف خونريزي‌ها و آغاز مرحله جديد ديدار مي‌کند.درهمين حال، يوسف قرضاوي ،دبيرکل اتحاديه جهاني علماي مسلمان تأکيد کرد: محمد مرسي رئيس‌جمهوري منتخب مصر است و عبدالفتاح السيسي اجازه ندارد او را عزل کند.

استقبال واشنگتن

سخنگوي کاخ سفيد به شيوه‌اي احتياط ‌آميز از انتشار تقويم برگزاري انتخابات در مصر استقبال کرد.جي کارني، سخنگوي کاخ سفيد گفت: آمريکا خرسندي نسبي خود را از تصميم مقامات مصري مبني بر برگزاري انتخابات پارلماني اين کشور حداکثر تا اوايل 2014 ابراز مي‌کند .وي افزود: ما خرسندي نسبي خود را از طرحي ابراز مي‌کنيم که پيش‌بيني مي‌کند دولت دموکراتيک منتخب بار ديگر پس از برگزاري انتخابات پارلماني و رياست‌جمهوري به صحنه سياسي مصر بازگردد.سخنگوي کاخ سفيد ازهمه طرف‌ها در مصر خواست تا در انتخابات‌هاي آتي در اين کشور شرکت کنند خبر ديگر اينکه،رئيس‌جمهوري آمريکا در تماس تلفني با وليعهد امارات و امير قطر در خصوص آخرين تحولات مصر و خشونت‌هاي اخير در اين کشور گفتگو کرد.در اين حال،بنا بر اعلام رسانه‌هاي اسرائيلي، مقامات رژيم صهيونيستي از دادن هر نوع پستي به محمد البرادعي، در دولت آتي مصر بسيار نگرانند.

احضار سفرا

وزارت امور خارجه مصر سفراي تونس و ترکيه را در اعتراض به دخالت‌هاي اين دو کشور در امور داخلي مصر، احضار کرد. وزارت خارجه مصر سفراي تونس و ترکيه را احضار و نسبت به اظهارات مقامات رسمي اين دو کشور در خصوص حوادث اخير مصر، ابراز تاسف و شگفتي کرد.بر اساس اين گزارش وزارت امور خارجه مصر، سفراي ترکيه و تونس را احضار و تاکيد کرد که اظهارات مقامات اين کشورها درباره مصر، متناسب با روابط حسنه و تاريخي مصر با اين کشورها نيست.

کمک 8 ميليارد دلاري

عربستان سعودي و امارات متحده عربي اعلام کرده‌اند که جمعا کمک‌هايي به ارزش 8ميليارد دلار به صورت بلاعوض، وديعه نقدي، وام و فرآورده‌هاي نفتي، به مصر ارائه مي‌دهند.خبرگزاري دولتي عربستان سعودي به نقل از «ابراهيم عسف»،وزير دارايي اين کشور گزارش داده است که رياض، کمک‌هايي به ارزش 5ميليارد دلار به مصر ارائه مي‌دهد. خبرگزاري دولتي امارات متحده عربي نيز گزارش داده است که اين کشور، کمک‌هايي به ارزش 3ميليارد دلار به مصر ارائه مي‌دهد.

codex02x

page16

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 1:49

PDF صفحات روزنامه

آدرس: تهران. بلوار ميرداماد - خيابان نفت جنوبي

تلفن : 29999
22258022 : فاكس

Ettelaat Newspaper

Tehran Mirdamad Boulvard

Tel : 009821 29999

Fax : 009821 29999

email: [email protected]

88 سال حضور مستمر در صحنه اطلاع رساني کشور

PDF صفحات نيازمنديها

PDF صفحات ضميمه

- - , .

اخبار و اطلاعات بروز ...
ما را در سایت اخبار و اطلاعات بروز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان etelat بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 1:49